Acadèmic Corresponent per Premi: Professor Joaquín Barraquer, convocatòria de l’any 2022.
Títol del treball: «Screning for diabetic retinopathy: new perspectives and challenges«.
Secció : adscrit a la secció Segona (Medicina).
Ingrés: dimarts 6 de juny, «Screning for diabetic retinopathy: new perspectives and challenges«, presentació a càrrec de l’Acadèmic Corresponent Dr. Rafael I. Barraquer i Compte.
Rafael Simó és cap del Servei d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron (Barcelona) i Director de la Unitat de Recerca en Diabetis i Metabolisme de l’Institut de Recerca Vall d’Hebron (VHIR). El Dr. Rafael Simó és Professor Titular de Medicina i Endocrinologia a la Universitat Autònoma de Barcelona, Director Associat de Recerca Clínica del Campus Vall d’Hebron i Investigador principal del CIBERDEM (Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa de Diabetis i Malalties Metabòliques Associades).
El Prof. Simó (índex H de 64) és autor de més de 300 articles, la majoria en relació amb la diabetis i les seves comorbiditats, que s’han publicat en revistes d’alt factor d’impacte, i a publicat 14 capítols de llibres. Ha participat en 26 projectes de recerca relacionats amb la retinopatia diabètica i en 36 projectes relacionats amb la diabetis clínica.
El Prof. Simó ha estat President de la European Association for the Study of Diabetis-Eye Complications (EASDec) durant el període 2019-2021 (actualment membre de la Junta com past-President) i és reconegut a nivell internacional per les seves importants contribucions en el camp de la fisiopatologia de les complicacions de la diabetis, en particular la retinopatia diabètica. A més, és el membre del Expert Committee on Diabetic Retinopathy and Vascular Diseases of the EVICR.net (European Vision Clinical Research), coordinador i investigador principal de dos consorcis europeus (EUROCONDOR i RECOGNISED) finançats per l’European Comission dins del programa Horizon2020. A més, és membre del grup de stakeholders de la European Medicines Agency (EMA).
El Prof. Simó va rebre el Premi de la Societat Espanyola de Diabetis per la seva carrera al camp de la Investigació Clínica en Diabetis (Premi Rodríguez Miñón-2008), el “Premi Dr.Josep Trueta» de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya ( 2011) per les seves contribucions innovadores en biomedicina, el “Premio de la Societat Española de Endocrinologia” (2015) pel desenvolupament i consolidació d’un grup de recerca d’alta qualitat, “Premi d’Excel·lència professional” atorgat per l’Associació Oficial de Metges de Barcelona” (COMB) ( 2019), “Premi a la trajectòria investigadora d’hospitals de l’Institut Català de la Salut (ICS)” 2021 i “Premio Alberto Sols de la Sociedad Española de Diabetes (SED”) per la seva trajectòria en recerca bàsica.